Translate

piątek, 24 stycznia 2014

Ozdoby z masy plastycznej

Pomysł do wykonania ozdób z tej masy zaczerpnęłam ze strony stylowi.pl (kopalnia pomysłów). Oryginalny przepis, który znalazłam na amerykańskiej stronie ma w składzie skrobię kukurydzianą. Ja takiej dostać na szybko nie mogłam więc pogrzebałam w necie i znalazłam! Można ją zastąpić naszą zwykłą mąką ziemniaczaną. Masa z tego przepisu ma śnieżnobiały kolor i fajną matową fakturę. Można ją barwić, kolorować i dekorować w dowolny sposób.

Przepis:
  • 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 1 szkl. sody oczyszczonej
  • 3/4 szkl. wody
  Wymienione składniki wrzucamy na patelnię i podgrzewamy. Mieszamy do uzyskania jednolitej masy, przypominającej tłuczone ziemniaki. Zostawiamy do ostygnięcia. Jak masa ostygnie zagniatamy ją i wałkujemy na grubość 5-6 mm. Teraz zaczyna się zabawa. Bierzemy foremki i wycinamy dowolne kształty. Dziurkę robimy zwykłą rurką do picia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 80°C przez 1 godzinę. W trakcie pieczenia obracamy na drugą stronę. Możemy też pominąć pieczenie i zostawić ozdoby do wysuszenia na jeden dzień, pamiętając o obracaniu.

 Moje zielone ozdoby barwiłam barwnikiem spożywczym. (dla równomiernego koloru najlepiej zabarwić wodę).
 W białą masę wsypałam natomiast różowe ozdoby do paznokci. Po wyschnięciu posypałam śnieżnym brokatem i spryskałam lakierem bezbarwnym.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz